• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector betalkoll UC?

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Du måste ha 7 eller lägre kreditscore hos UC för att beviljas högre belopp än 10K.

Hej

Fått 10K beviljat på Betalkoll men fick nej när jag ansökte om högre direkt.

2 frågor:

Beror detta på ”allmänt dålig kreditvärdighet” etc eller borde jag väntat med att söka?

Och kommer dessa ansökningar att påverka antalet ff/uc-betyg?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Suck. Idag fick jag veta att Colligent satt en inkassospärr så betalkoll går inte att fixa. Tydligen blir det så när man betalat ackord till nån och de skrivit ner skuld. Sköj!
 
T

Toni

Gäst
Poäng: 0
Jag måste ställa frågan igen då jag har har hört och läst olika saker.

Syns betalkoll på UC som ff och som utnyttjad kredit? Sen undrar jag om man kan själv välja belopp som dom ska betala, eller betalar dom det beloppet som står på fakturan?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag måste ställa frågan igen då jag har har hört och läst olika saker.

Syns betalkoll på UC som ff och som utnyttjad kredit? Sen undrar jag om man kan själv välja belopp som dom ska betala, eller betalar dom det beloppet som står på fakturan?
Nej syns ej för mig alls. Då man kollar minuc syntes det ej. Betalkolls upplysning ser andra tidigare förfrågningar dock. Lån och krediter syns ej på upplysningen.

Man kan välja belopp själv :) när man skriver in fakturan
 
T

Toni

Gäst
Poäng: 0
Nej syns ej för mig alls. Då man kollar minuc syntes det ej. Betalkolls upplysning ser andra tidigare förfrågningar dock. Lån och krediter syns ej på upplysningen.

Man kan välja belopp själv :) när man skriver in fakturan
Tack! Det låter ju bra det där. Jag tänkte maxa min kredit på 30K till semestern och låta BK betala den i slutet på nästa månad. På så sätt borde jag kunna söka ett större lån i slutet på september utan att krediten har höjts. Vill inte ta av sparpengarna innan jag söker, vet inte om det påverkar dock, bara en känsla jag har att det är bättre om man har "lite" pengar själv på kontot.

Tänker jag rätt här?
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Tack! Det låter ju bra det där. Jag tänkte maxa min kredit på 30K till semestern och låta BK betala den i slutet på nästa månad. På så sätt borde jag kunna söka ett större lån i slutet på september utan att krediten har höjts. Vill inte ta av sparpengarna innan jag söker, vet inte om det påverkar dock, bara en känsla jag har att det är bättre om man har "lite" pengar själv på kontot.

Tänker jag rätt här?

Ingen annan bank än din egen ser vad du har på kontot. Så tänker du låna av din bank visst då kanske det påverkar. Går du t ex via Lendo kommer det inte påverka alls om du har 0 kr eller 100 000 kr på kontot.
 
T

Toni

Gäst
Poäng: 0
Ingen annan bank än din egen ser vad du har på kontot. Så tänker du låna av din bank visst då kanske det påverkar. Går du t ex via Lendo kommer det inte påverka alls om du har 0 kr eller 100 000 kr på kontot.
Tack för info!

Jag trodde bankerna kunde se eget kapital, precis som för företag, men då finns det ju ingen anledning att betala ränta till betalkoll.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 931
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tack för info!

Jag trodde bankerna kunde se eget kapital, precis som för företag, men då finns det ju ingen anledning att betala ränta till betalkoll.

Dom kan se bara i den egna banken. Fram till förmögenhetsskatten togs bort kunde man se på deklarationsuppgifterna
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Kan man betala Vilka räkningar som helst ?
Jag betalade precis lite olika bla inkasso och det gick men kan det bli stopp sen när dom väl ska skicka betalningen?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kan man betala Vilka räkningar som helst ?
Jag betalade precis lite olika bla inkasso och det gick men kan det bli stopp sen när dom väl ska skicka betalningen?
Vissa bg/pg nr har de inte i sitt system, men då funkar det inte alls. Finns det så ska det inte vara några problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp